rollingsztorik

New York követi Európát - villamossal



Bevallom nem hittem volna, hogy a mindent és mindenkit megelőzni akaró, hatalmas és nagyképű USA egyszer majd eljut odáig, hogy követi a vén Európát. Azt az Európát, amit a legtöbb amerikai elavultnak, túl szűknek, túl kicsinek, túl kopottnak, túl..túl... túlnocúlnak tart.... DE! Azért  lelke mélyén nagyon is irigyel kultúrájáért, eleganciájáért, stílusosságáért. Nem véletlenül járatják az amerikai elit gyermekeit svájci magániskolákba...

...éssss! Lám! Láss csodát!

Eljött az idő, amikor (ha nem is egész Amerika), de a legszínesebb, legfelkapottabb, legextrémebb városa New York követni fogja Európát! Nem is akárhogyan: villamossal.!

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Volt ugyan már villamoshálózata New Yorknak, de azt a háborút megelőző időszakban, 1934. és 1945. között fokozatosan felszámolták, mert túl lassúnak ítélték. Kellett a hely a nagy, széles, hosszú amerikai autóknak, így a felszíni közlekedést a föld alá vitték, ahol ezt nem lehetett megoldani, ott autóbuszokkal váltották ki a villamosokat.

Most azonban a város villamosvonal építését tervezi, mely végighalad Brooklyn és Queens folyóparti oldalán, ahol jelenleg több mint fél millióan élnek. 

A II. Világháború után New York City ipara hanyatlásnak indult, a város más irányt választott. A Brooklyn-Queens-Waterfront elhanyagolttá, megközelíthetetlenné, következésképpen veszélyessé vált. Az utóbbi 15 évben szerencsére a város ismét felfedezte a környéket. A Brooklyn Bridge Park létrejötte, a DUMBO fiatalos energiája új életet lehelt a környékbe. Napjainkban a Brooklyn-Queens-Waterfront állandóan fejlődő, turistáktól hemzsegő, művészeti és kulturális központ. Ennek ellenére, továbbra is vannak olyan környékek, melyek nehezen megközelíthetőek, ezáltal lakóiknak nehezebb a munka és az iskolaválasztás. A Brooklyn Queens Connector (BQX), New York új villamosvonala hatalmas előrelépésnek számít.

- olvasható A tengerentúlról jelentem blogon, ami az egyik fellelhető legjobb útikalauz az USA-ról.

Mi köze a feltámadó new york-i villamosnak Európához?

Európa szereti a villamosokat. Többre becsüli a környezetvédő előnyüket, mint a gyorsaságot. Egy valamirevaló európai város fejleszti a villamosparkját, szebbnél, szebb járművekkel örvendezteti meg az utazókat. Formatervezett remekműveket állít a sínekre.

Csak néhány csoda, az Európában sínen lévő villamosokból:

Jena

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Sevilla:

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Helsinki:

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Bécs:

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Zágráb:

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Ilyen lesz a New Yorkban futó villamos (mint ahogy az már az első képen is látható):

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Bár ami a paramétereit illeti, lényegesen különbözik majd az Európában megszokott járgányoktól.

A BQX a legújabb technológiára támaszkodik. Az előzetes tervek szerint az új villamosrendszer nem igényel áramszedőt. Valószínű, hogy hidrogén üzemanyagcellával működik majd, így ellenáll a természet erőinek, mint a szél vagy az áradás, mellyel az East River partján mindig számítani kell. A villamoskocsik akadálymentesítettek lesznek és bicikli szállítására is alkalmasak. A villamos vonalhálózat építését 2019-ben kezdik majd meg, és várhatóan 2024-ben adják át majd teljes egészében a forgalomnak.

Valószínűleg gyönyörű lesz, még csak véletlenül sem hasonlít ükapjára, a hajdani lóvasútra, ami száz évvel ezelőtt, 1918-ban rótta még a new yorki utcákat...

New York villamosa  úra indul  Európa villamosai  BQX film az utolsó lóvasútról

Büszke lehet majd New York a villamosára.

Viszont, mi magyarok arra lehetünk büszkék, hogy nálunk maradt meg mozgóképen is láthatóan őseink lóvontatta vasútja, mai sinen szaladó járgányaink elődje.

Az igazi ritkaság számba menő film a Szent-Margitszigeti (sínen menő) lóvasút utolsó napjait örökítette meg!!!!

A Filmhíradók online portálon bukkantam erre a ritka kincsre! Köszönet érte!

(fotók: twitter, FB-villamos photo rajongói oldal, tinkmara.com)

Tovább
2

Szülinapos a Fogas!



Ami a városi közlekedést illeti, szépséges fővárosunk dobogós helyeket tudhat magáénak a világ és Európa közlekedésében.

 

-  a világ legforgalmasabb villamos járata a budapesti Négyeshatos

-  Budapest első metró vonala, vagy, ahogy mi egyszerű, halandó utasok nevezzük a Kisföldalatti a második ilyen jellegű létesítmény Európában a londoni után. 

 - a pesti felső rakparton futó 2-es villamost a National Geographic a világ tíz legszebb útvonalú járatai közé sorolta.

 

Van még egy dobogósa a tömegközlekedésnek: a Fogas, hivatalos nevén a fogaskerekű vasút, ami a Városmajor és a Széchenyi hegy között szállítja az utasokat! Ugyanis 1874 június 24-én, délután 4 órakor indult útjára az első szerelvény az akkori Ecce homo (ma Városmajor) térről a Svábhegyre. Európában a harmadik fogaskerekű vasútként! Most 144 éves a budapesti közlekedés különleges kedvence, a Fogas!

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

 Az első Svájcban, a második Bécs mellett épült meg. Mindkettő Nikolaus Riggenbach tervei alapján készült. A svájci mérnök találmánya a vasút két sínje között elhelyezett fogasléc, amelybe a mozdony közepén lenyúló fogaskerék kapaszkodik - új fejezetet nyitott a hegyi vasutak történetében. Ezért mi sem volt természetesebb, hogy az egyre népszerűbbé váló, s egyre jobban benépesülő Svábhegyi szőlőskertek lakosságát, vendégeit, az oda kirándulókat meglepik egy ilyen járgánnyal, ami kezdetben csak a nyári időszakban közlekedett. Természetesen a vasutat Riggenbach tervezte és építtette, rekord idő, alig egy év alatt! Az is izgalmas része a történetnek, hogy eközben a svájci mérnök saját magának is építtetett egy villát a hegyen a fogaskerekű vasút mellett, mert annyira megszerette Budapestet. Állítólag a villa még ma is áll...

 

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

Így nézett ki az első fogaskerekű vasút, amin a mozdonyvezetőn kívül kalauz és úgynevezett fékezők is dolgoztak. A fékezők a kocsi tetején ültek, hogy beláthassák az egész útpályát, s ha valami rendelleneset látnak lefékezzék a 7,2 kilométeres sebességgel "száguldó" szerelvényt. Az óvatosság indokolt volt, mert az utasokon kívül, később már teherszállítást is bonyolítottak rajta, egyedül álló módon. Ugyanis a tüzelő- és  építőanyagokkal megrakott lovaskocsik, szekerek, lóval együtt utazhattak rajta. 

A fogaskerekű vasút népszerűsége egyre nőtt, így hamarosan már télen is üzemeltették. A nyitott kocsikat beüvegezték, a kocsikban vaskályhákat helyeztek el, amiknek a megrakása a kalauzok feladata volt.

Ekkor külön kocsiba kellett pakolni a síléceket, szánkókat. Volt rá igény, hiszen igazi szánkózó és síparadicsom volt az így elérhető Normafa környéke, már azokban az időkben is.

A közlekedők még sem voltak teljesen elégedettek az Európában is különlegesnek számító járművel. Az 50 krajcáros menetdíj drága volt a hegyre járó középosztálynak, ezért az üzemeltetők különféle módon próbálták elérni, hogy ne csökkenjen a forgalom. Különböző árú szakaszjegyeket vezettek be, valamint egy különlegességet is. Lehetett olyan menettérti jegyet venni, amivel az Eötvös villában működő vendéglőben ebédet is felszolgáltak a kirándulóknak. 

 

A várossal együtt fejlődött a fogaskerekű vasút is, a villamosítása 1929-ben fejeződött be, s ez év júliusában indult útjára a világ első villamosított fogaskerekű vasútja ezen a pályán.

A második világháborúban a fogaskerekű vasút is jelentős károkat szenvedett. Ekkor pusztult el a Városmajorban álló állomásépület is. Hihetetlen vesztesség volt, mert  páratlan szépségű, alpesi stílusban épült, faragott díszítő elemekkel, freskókkal ékesített létesítmény volt.

 

A Városmajori indóház képe a kezdetekkor:

 

 

 

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

 

 A Fogas "élete" nem volt mindig felhőtlen a háborús idők után sem. Itt történt a fővárosi közlekedés egyik legtragikusabb balesete, aminek két halottja, hét súlyos sérültje volt.  Ennél súlyosabb csak a ráckevei HÉV balesete volt. A közös bennük ugyanaz: a szerelvények elöregedés miatt fékezhetetlenné váltak. A tragédiában a helyszínen életét vesztette a két járművezető, Czippóth Istvánné Márta és Nok Péter. Négy utas súlyosan, négyen könnyebben sérültek meg. A mentést nehezítette, hogy a helyszínt közúton alig lehet megközelíteni, ráadásul -10 fokos hideg és hófúvás is volt. A hatalmas robajra összeszaladó környékbeliek kezdték meg a mentést. A Fogas fekete napja 1987. január 11-e lett. Előtte 110 évig nem történt itt komolyabb baleset, mint ahogy azóta sem. A két járművezető emlékét kegyeleti márvány tábla őrzi.

Ma jó tudni:

 - jelenleg a Fogas tíz megállóval, zavartalanul üzemel: Városmajor, Szent János Kórház, Orgonás, Esze Tamás iskola, Erdei iskola, Gyöngyvirág út, Városkút, Svábhegy, Művész út, Széchenyi-hegy-Gyermekvasút. A vonatok hétköznap 20, hétvégéken 12-15 percenként közlekednek. 

 

Ami nagyon jó hír: a főváros vezetése uniós támogatással a vonal meghosszabbítását tervezi a Normafáig illetve a Széll Kálmán térig.

Az lesz majd az igazi ünnep, de addig is jár a torta az ünnepeltnek, még ha villamosra hasonlít is jobban, azért ez a mi Fogasunknak szól! Vidámság, szülinap van!

 

 

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

 

(Forrás: wikipédia, budapestcity.org, BKV, SÍk-cukrászda)

Ha van egy gördülő történeted írd meg! Ide: rollingsztorik@gmail.hu

Keresd fel, s lájkold facebook oldalunkat is, ha tetszett a cikk! ITT! (katt)

Tovább
0

Szexkergetők - buszon, villamoson



szexuális zaklatás  busz  villamos  szexuális zaklatót keres a rendőrség  BKK  BKV  VT Arriva tömegközlekedés  rendőrségi felhívás

Krisztina meséli...

"Nagyon felkavar, amikor azt olvasom a lapokban vagy a neten, hogy egy utas feljelentett egy buszvezetőt ezért azért amazért. Mint most legutóbbi is, hogy kávéval felszállt, a vezető nem engedte, leöntötte, cirkusz lett, meg rendőrök... Reszketni kezdek és hánynom kell, pont úgy, mint akkor. Mint akkor pár évvel ezelőtt... Verőfényes nyári reggel volt, olyan mint ma. Könnyű fehér ruhát vettem fel azsúrozott díszítéssel.Akkor nekem az volt a legszebb ruhám. Azért pont fehéret választottam, mert egyszer valahol azt hallottam egy nagy színésznőtől, hogy ha azt akarom, hogy ragyogó legyen a napom, öltözzek hófehérbe! Az bevilágítja az aurámat, tisztaságot sugároz. Ezt megérzik az emberek és jobbak lesznek tőle, így szebb, ragyogóbb lesz a napom. Jó kedvem lett, mert jól néztem ki... Örültem a világnak és örült nekem a világ. A 7-es busszal kellett mennem a munkahelyemre. Az első munkahelyem volt, 19 éves voltam... A 7-es általában zsúfolva van utasokkal, de érdekes azon a reggelen még tömve sem volt. Levegősen állhattak az emberek, volt körülöttük tér, ha nem is sok... Középen álltam, közel a csuklóhoz, bambultam kifelé, amikor forró leheletet éreztem a tarkómon és valaki tejes testsúlyával dőlt a hátamnak. Neki szorított az ülés kapaszkodójának... Valami bizarr szag csapta meg az orrom... Később jöttem csak rá, hogy finom arcszesz és erős izzadtság szag keveréke... Undorító volt. Először nem értettem az egészet, aztán megéreztem a combomnál, a fenekemnél a férfi micsodáját... Kemény volt. Nem volt elég, hogy nekem nyomta, még ritmusosan dörgölőzni is kezdett hozzám.. Közben egyre szaporábban lihegett a fülembe... Mindez szinte pillanatok alatt zajlott le, de ahhoz, hogy felfogjam mi is történik mintha órák kellettek volna. Minden lelassult körülöttem az emberek mozgása, a busz sebessége, de legfőképpen az én mozdulataim... A férfi meg csak dörgölőzött egyre jobban hozzám nyomult, s egyre hangosabban lihegett a fülem mellett a nyakamba... Minden erőm elszállt, azt hittem elájulok... Lassan elindultam az ajtó felé, hogy leszálljak. ehhez meg kellett fordulnom, s akkor láttam, hogy a férfi slicce nyitva van a teljes farka szabadon, azt dörgölgeti hozzám... Lassan a saját aktusa vége felé közeledett... Elkezdtem reszketni, először forró hullám öntött el, aztán hideg, de a látványtól hányni kellett... Na ez az inger volt az, ami odalökött a vészjelző gombhoz, hogy megnyomjam... A hányinger, az lökött.. az iszonyat, hogy valaki előtte az én testemet használta a kielégüléséhez "csak" lebénított... A busz azonnal megállt, pedig a forgalmas Rákóczi úton jártunk... kinyíltak az ajtók és sikerült éppen az úttestre hánynom... Leállt a forgalom azt sem tudtam hol vagyok... 

 

szexuális zaklatás  busz  villamos  szexuális zaklatót keres a rendőrség  BKK  BKV  VT Arriva tömegközlekedés  rendőrségi felhívás

- Jól van? - kérdezte egy férfi hang, a buszvezető volt. Negyvenes, tiszta tekintetű férfi. Bólintottam volna, de akkor megláttam mögötte egy másik arcot. A baromét, a szexelőét, ahogy vigyorgott a busz lépcsőjén állva... Ekkor visítva tört ki belőlem a sírás, és hüppögve ordibáltam, hogy mit művelt, hívjanak rendőrt... Ahogy zsebkendőért nyúltam volna a táskámhoz, éreztem, hogy a ruhám, a retikülöm össze van kenve, rajtam volt a trutyija... Ekkor megszédültem és összerogytam... térdre, a járdára... A sofőr látta a ruhám, látta a férfit, aki különben egy jól öltözött, sportos srác volt... - Szálljon le uram! - mondta neki a sofőr. Mire az megemelte a hangját: - Szálljak le? Ugyan miért? Mert egy kis ribi rosszul lett? Mert már reggel beivott? Ezért maga leállítja a forgalmat? Leállítja a buszt? Az utasok meg elkésnek a munkából? Menjen tovább, mert feljelentem!

Erre az utasok is háborogni kezdtek, hogy induljon tovább, tényleg... a sofőr még kérdezgette, hogy ki látta az esetet. Persze, senki. Csak ő tudta meg én a ruhámon lévő friss foltokból, hogy valójában mi történt... Nekem jártányi erőm sem volt, de mikor megkérdezte hívjon-e mentőt, nemet mondtam. Álltam szerencsétlenül, megalázottan... a busz meg lassan tovább ment...

Azóta nem vagyok képes buszon, vagy villamoson utazni. Anyuék vettek nekem egy kis kocsit, azzal járok, a csúcsban dupla időbe kerül, hogy beérjek a munkába...  Azóta fehér ruhát sem veszek fel, mindig feketében járok, nyáron is... Hiába ragyogta be a legszebb fehér ruhám a világot. A világból valaki úgy döntött, hogy bemocskolja a ruhám, be engem is.. Sikerült neki... Azóta is piszkosnak érzem magam...Naponta háromszor fürdök, hússzor mosok kezet... Azt mondják ez egszer majd elmúlik, egyszer majd jobban leszek, talán... 

Évekkel később találkoztam azzal a buszvezetővel a végállomáson. Emlékezett rám, a fickóra is... Akkor tudtam meg, hogy a perverz zaklató jelentette fel a sofőrt - zaklatásért. Belső vizsgálatot folytattak, s mivel nem akadt más tanú, a rendőrséget nem vonták be, de a buszvezető súlyos pénzbüntetést kapott - semmiért, egy szemét alak miatt... 

Ezért kell mindig hánynom, ha ilyeneket hallok, olvasok... s mindig előjön belőlem a kérdés: biztos, hogy mindig az utasnak van igaza? Erről már sosem tudom meg az emberek véleményét, mert az én esetemből nem lett hír... csak egy életre szóló, leküzdhetetlen fóbia..."

*******

A szexuális zaklatók, perverzek, obszcén szexkergetők, nap mint nap ott vannak az utakon. Buszon, villamoson, metrón, vonaton... Mostanában is keres egyet a rendőrség. A II. kerületi rendőrség kéri a lakosság segítségét...

 

Hogyan lehet ellenük védekezni, azon kívül, hogy megnyomjuk a járművön a "stop" gombot?

... hogyan, hogyan, hogyan?

Véleményed ide várjuk: rollingsztorik@gmail.hu

Facebook oldalunkat ITT találod! Várunk! (katt)

                                                                     

Tovább
0

...és jött a busz...



Van-e valaki, akinek ne lenne legalább egy gördülő története?

 Olyan, ami vonaton, buszon, villamoson, metrón, taxiban vagy saját autóban ülve esett meg vele? Éppen akkor, amikor négy vagy több keréken utazott, pontosabban, gördült valahonnan valahova? 

 Robinak, a sarki hentesnek a szerelem hullott az ölébe a 6-os villamos lépcsőjéről, a szó szoros értelmében. Sárikának ugyanis a lépcsőbe akadva letört a cipősarka. Eközben a villamos meglódult előre, Sárika meg dőlt - hátra... Meg sem állt volna a földig, ha nem toporog ott mögötte a Robi, aki elkapta. Olyan alaposan, hogy ezt követően, öt közös gyermekük is született. Hát hogyne! Hiszen őket az élet meg a villamos is egymásnak teremtette!

 Flórát hatan zsebelték ki a 6-os villamoson, fizetésnapon... Nóri néni a bokáját törte, mikor a troli ajtaja odacsukta a kabátja szárnyát és úgy indult tovább... az iszákos Lalika a kis Lalit, Józsi bá' meg a Zombi kutyát felejtette a buszon... Szerencsére meglettek a végállomáson. A sofőrök és a rendőrök felváltva pesztrálták őket.. 

Nekem is vannak gördülő történeteim.

gördülő történetek  autóbusz  villamos  troli  metró  vezetők  utasok  BKK  VT Arriva  tömegközlekedés  közlekedési reality

A családunk élete jobban összefonódott a tömegközlekedéssel, mint a budai fonódó villamos hálózat Budapesttel. Sőt! Még bele is gabalyodott, de az már egy másik történet... (egyszer majd azt is elmesélem - talán...) 

A Papáról meg az ő villamosáról már írtam egyszer, korábban. Ahhoz, hogy értsd, érezd azt a feelinget, csiít ami a családunkban működik, jó azt is ismerni. (A történet ITT olvasható. KATT!)

Egy időben sokat buszoztunk a gyerekkel. Egyedül voltam. Egy keresetből kellett mindent előteremtenem. A lakás rezsijét, az óvodai költségeket, a ruházkodást, az ételt, italt, cipőt, ruhát, szórakozást... Így aztán spórolni kellett ott, ahol csak tudtam. Esős, hideg vasárnapokon, mikor nem lehetett menni a játszótérre, buszoztunk. Vittünk vizet meg szendvicset, aztán mentünk. Végállomástól végállomásig, ahogy csak adódott. Jó volt. Bennem előjött az a régi, meghitt érzés, hangulat, mikor a Nagyival a Papa vezette villamossal róttuk a köröket az újpesti Megyeri csárda és a Nyugati Pályaudvar között, csilingelve...  

A buszozást imádta a gyerek. Megismertük az egész várost, s mindig történt valami érdekes. Esküszöm, jobb volt mint az állatkert. Így tanult meg a kisfiam számolni is. Mindig kérdezgette, melyik busz hányas, merre megy... Aztán szépen összerakta a számsort magának.  Mire iskolába ment, már százig elszámolt, hibátlanul. Nyolcévesen egyedül eltalált bárhová a városban. A felnőtteknél is szabályosabban közlekedett. Csak ajánlani tudom ezt a programot egyedülálló anyukáknak. Hasznos és hatásos. 

gördülő történetek  autóbusz  villamos  troli  metró  vezetők  utasok  BKK  VT Arriva  tömegközlekedés  közlekedési reality

Aztán teltek, múltak az évek. A gyerek felnőtt, diplomát szerzett, majd állást keresett... Keresett, keresgélt - aztán nem talált... Pedig a hivatás, amire készült, hiány szakmának számít - elméletileg. A valóságban azonban minden diplomához kötött hely be van töltve. A kiírt álláspályázatokat mindig valaki más nyeri el. A más, akiről utólag mindig kiderül, hogy a pályáztatók egyikének, másikának fia, lánya, Macája, de legalábbis üzletfele, jó ismerőse... Hja, a nagy magyar valóságban rögös út vezet a boldoguláshoz... csak egyeseknek van simára kövezve... 

Állásinterjú, állásinterjút követett - sikertelenül. Az én vidám, szép fiam pedig egyre komorabb, borúsabb lett. Vergődött, mint a partra vetett hal. Rossz volt nézni, ahogy egyre jobban belegabalyodott a hálóba, amit újra és újra rádobtak. Mert - ahogy ő elmondta, arra, hogy mit tud valójában, nem igazán voltak kíváncsiak a felvételiztetők. Viszont profin alkalmazták az ember megalázásának rafinál, nem kifejezetten HR-es technikáit.  Éreztem, hogy baj lesz. Lett is. Egy napon úgy robbant be a lakásba, hogy az összes ablak beleremegett. Hozzám sem szólt, csak összekapkodott egy-két dolgot, aztán elviharzott. Mint később megtudtam, az borította ki végleg, hogy az egyik intézmény, kis kopasz és gnóm vezetője a több éves szakmai gyakorlatot kérte rajta számon. Majd ezt követően felvette hajdani főiskolai társát, aki a leggyengébb volt a csoportban. Még helyesen írni sem nagyon tudott, talán még a diplomáját sem kapta kézhez, szakmai gyakorlata neki sem volt. Viszont jó segge - az volt. Így aztán alkalmasnak találtatott. A későbbiekben igen gyümölcsöző viszonyt ápolt az idősödő, kis kopasz, gnómmal. Hááát... nekik legyen mondva..

gördülő történetek  autóbusz  villamos  troli  metró  vezetők  utasok  BKK  VT Arriva  tömegközlekedés  közlekedési reality

Nálunk eközben... eljött a nap amikor a fiam ragyogva közölte:

 - Voltam vizsgázni. Sikerült! Felvettek! 

Mint kiderült, a PAV II.-es vizsgája lett sikeres, ami autóbusz vezetőknek szükséges, így mivel már több éve vezetett személyautót  balesetmentesen, elkezdhette a tanfolyamot a VT Arrivánál, ahol egyidejüleg, biztos állást, jó fizetést is kapott.

A hajánál fogva húzta ki magát az értelmiségi HR-esek gerjesztette dugóból. Pályát módosított.

Jó húzás volt .Az a tanfolyam, amit a cég biztosított közel egy millióba került volna magánszemélyként. Soha nem tudtuk volna megfizetni. Amikor első útjára indult, megkérdeztem:

- Jól érzed magad fiam?

Bólintott.

- Gyerekkoromban úgy is mindig buszvezető akartam lenni. Az lettem. Helyemen vagyok.

- Jut eszembe, Anyu! - fordult vissza elmenőben. - Azt ígértem régen neked, hogy full extrás Mercedes lesz a fenekem alatt harmincéves koromra... Van. Gyere le holnap a buszmegállóba... viszlek egy kört!

Lementem. Hajnalban, az első buszhoz...

...és jött a busz...

...a fiam vezette!!!!!

Esküszöm, láttam a Papát a korai felhők fölött. Könnyesen mosolygott -akárcsak én a megállóban...

(fotók: BKK, VT Arriva, Facebook)

Tovább
0

rollingsztorik

blogavatar

Közlekedési reality.

Utolsó kommentek