Éppen dugóban ülsz?

Hol?

Az M7-esen? M3-ason? M1-esen? Vagy másutt - valahol a világban?

Elfogyott a vized, a cigid, a ropogtatni valód? ...meg még a dilibogyód is?

Húha!

Nem irigyellek! Pontosan tudom, lehet hogy holnap én leszek hasonló helyzetben, mint te!

Egyre komolyabb gondot okoz szerte a világon a közlekedés az országutakon, a városokban a megnövekedett gépkocsik száma miatt (is).

Tudtad, hogy csak Kínában már 300 millió embernek van jogosítványa? Ezért évente 14 millió autót adnak el, akkor, amikor már így is töb száz(!) millió gépjármű fut az útjaikon?

Éppen ezért Kína büszkélkedhet a "Dugók Dugója" címmel is!

A Peking és Tibet közötti autópályán kialakult torlódás a máig legnagyobb hosszúságú és időtartamú dugó a világ autózásának történetében. Mintegy 100 kilométeres sorban álltak az autók összesen 12 napig!

dúgók közlekedés Kína elektromos légibusz közúti felül-aluljárók megoldások közlekedési káosz

Ez alatt az idő alatt a várakozó autósoknak aranyárnál is drágábban adták a vizet. A cigit gyémántáron mérték. A hosszú várakozásban késelés és több más bűncselekmény is előfordult.

Mindez 2010-ben történt, azóta Kína roham tempóban kezdte fejleszteni az úthálózatát, s rendkívüli szakembereket, a közlekedési mérnökök legnagyobb "agyait" irányította a tömegközlekedési eszközök fejlesztésére.

Ennek egyik eredménye, hogy megépült ez az úthálózat Kína egyik legösszetettebb csomópontján, Délnyugat-Kínában. A csomópont a Qianchun nevet viseli...

Káprázatos... ugye?


 

A tömegközlekedési eszközök fejlesztésében is komoly eredményeket értek el. Míg New York a felszíni villamoshálózatot preferálja, addig Kína már tesztelte az ugynevezett air-busz prototípusát, ami több ezer embert is képes oly módon szállítani, hogy a hatalmas járgány az autók sora fölött húz el...

Az új konstrukciót "szárazföldi légibusznak" nevezik, egyelőre. Tervezői és a környezetvédelmi szakemberek véleménye szerint olcsóbb, mint a metróhálzat kiépítése és a legkevésbé környezet szennyező, mert elektromos meghajtású.

A tesztelés remekül sikerült, a hatalmas járgányt hamarosan forgalomba is helyezik Hebei tartományban. Az elsőt minden bizonnyal követi majd még több légibusz is....

Arról nincs hír, hogy mit szóltak az utakon autózók, amikor hírtelen elhúzott felettük egy hosszú alagút... Vajon hogy viselték a zajt, a sötétséget, azt, hogy hirtelen se kép, se hang - sehol....?

Érdekes lehetett...