rollingsztorik

Szexkergetők - buszon, villamoson



szexuális zaklatás  busz  villamos  szexuális zaklatót keres a rendőrség  BKK  BKV  VT Arriva tömegközlekedés  rendőrségi felhívás

Krisztina meséli...

"Nagyon felkavar, amikor azt olvasom a lapokban vagy a neten, hogy egy utas feljelentett egy buszvezetőt ezért azért amazért. Mint most legutóbbi is, hogy kávéval felszállt, a vezető nem engedte, leöntötte, cirkusz lett, meg rendőrök... Reszketni kezdek és hánynom kell, pont úgy, mint akkor. Mint akkor pár évvel ezelőtt... Verőfényes nyári reggel volt, olyan mint ma. Könnyű fehér ruhát vettem fel azsúrozott díszítéssel.Akkor nekem az volt a legszebb ruhám. Azért pont fehéret választottam, mert egyszer valahol azt hallottam egy nagy színésznőtől, hogy ha azt akarom, hogy ragyogó legyen a napom, öltözzek hófehérbe! Az bevilágítja az aurámat, tisztaságot sugároz. Ezt megérzik az emberek és jobbak lesznek tőle, így szebb, ragyogóbb lesz a napom. Jó kedvem lett, mert jól néztem ki... Örültem a világnak és örült nekem a világ. A 7-es busszal kellett mennem a munkahelyemre. Az első munkahelyem volt, 19 éves voltam... A 7-es általában zsúfolva van utasokkal, de érdekes azon a reggelen még tömve sem volt. Levegősen állhattak az emberek, volt körülöttük tér, ha nem is sok... Középen álltam, közel a csuklóhoz, bambultam kifelé, amikor forró leheletet éreztem a tarkómon és valaki tejes testsúlyával dőlt a hátamnak. Neki szorított az ülés kapaszkodójának... Valami bizarr szag csapta meg az orrom... Később jöttem csak rá, hogy finom arcszesz és erős izzadtság szag keveréke... Undorító volt. Először nem értettem az egészet, aztán megéreztem a combomnál, a fenekemnél a férfi micsodáját... Kemény volt. Nem volt elég, hogy nekem nyomta, még ritmusosan dörgölőzni is kezdett hozzám.. Közben egyre szaporábban lihegett a fülembe... Mindez szinte pillanatok alatt zajlott le, de ahhoz, hogy felfogjam mi is történik mintha órák kellettek volna. Minden lelassult körülöttem az emberek mozgása, a busz sebessége, de legfőképpen az én mozdulataim... A férfi meg csak dörgölőzött egyre jobban hozzám nyomult, s egyre hangosabban lihegett a fülem mellett a nyakamba... Minden erőm elszállt, azt hittem elájulok... Lassan elindultam az ajtó felé, hogy leszálljak. ehhez meg kellett fordulnom, s akkor láttam, hogy a férfi slicce nyitva van a teljes farka szabadon, azt dörgölgeti hozzám... Lassan a saját aktusa vége felé közeledett... Elkezdtem reszketni, először forró hullám öntött el, aztán hideg, de a látványtól hányni kellett... Na ez az inger volt az, ami odalökött a vészjelző gombhoz, hogy megnyomjam... A hányinger, az lökött.. az iszonyat, hogy valaki előtte az én testemet használta a kielégüléséhez "csak" lebénított... A busz azonnal megállt, pedig a forgalmas Rákóczi úton jártunk... kinyíltak az ajtók és sikerült éppen az úttestre hánynom... Leállt a forgalom azt sem tudtam hol vagyok... 

 

szexuális zaklatás  busz  villamos  szexuális zaklatót keres a rendőrség  BKK  BKV  VT Arriva tömegközlekedés  rendőrségi felhívás

- Jól van? - kérdezte egy férfi hang, a buszvezető volt. Negyvenes, tiszta tekintetű férfi. Bólintottam volna, de akkor megláttam mögötte egy másik arcot. A baromét, a szexelőét, ahogy vigyorgott a busz lépcsőjén állva... Ekkor visítva tört ki belőlem a sírás, és hüppögve ordibáltam, hogy mit művelt, hívjanak rendőrt... Ahogy zsebkendőért nyúltam volna a táskámhoz, éreztem, hogy a ruhám, a retikülöm össze van kenve, rajtam volt a trutyija... Ekkor megszédültem és összerogytam... térdre, a járdára... A sofőr látta a ruhám, látta a férfit, aki különben egy jól öltözött, sportos srác volt... - Szálljon le uram! - mondta neki a sofőr. Mire az megemelte a hangját: - Szálljak le? Ugyan miért? Mert egy kis ribi rosszul lett? Mert már reggel beivott? Ezért maga leállítja a forgalmat? Leállítja a buszt? Az utasok meg elkésnek a munkából? Menjen tovább, mert feljelentem!

Erre az utasok is háborogni kezdtek, hogy induljon tovább, tényleg... a sofőr még kérdezgette, hogy ki látta az esetet. Persze, senki. Csak ő tudta meg én a ruhámon lévő friss foltokból, hogy valójában mi történt... Nekem jártányi erőm sem volt, de mikor megkérdezte hívjon-e mentőt, nemet mondtam. Álltam szerencsétlenül, megalázottan... a busz meg lassan tovább ment...

Azóta nem vagyok képes buszon, vagy villamoson utazni. Anyuék vettek nekem egy kis kocsit, azzal járok, a csúcsban dupla időbe kerül, hogy beérjek a munkába...  Azóta fehér ruhát sem veszek fel, mindig feketében járok, nyáron is... Hiába ragyogta be a legszebb fehér ruhám a világot. A világból valaki úgy döntött, hogy bemocskolja a ruhám, be engem is.. Sikerült neki... Azóta is piszkosnak érzem magam...Naponta háromszor fürdök, hússzor mosok kezet... Azt mondják ez egszer majd elmúlik, egyszer majd jobban leszek, talán... 

Évekkel később találkoztam azzal a buszvezetővel a végállomáson. Emlékezett rám, a fickóra is... Akkor tudtam meg, hogy a perverz zaklató jelentette fel a sofőrt - zaklatásért. Belső vizsgálatot folytattak, s mivel nem akadt más tanú, a rendőrséget nem vonták be, de a buszvezető súlyos pénzbüntetést kapott - semmiért, egy szemét alak miatt... 

Ezért kell mindig hánynom, ha ilyeneket hallok, olvasok... s mindig előjön belőlem a kérdés: biztos, hogy mindig az utasnak van igaza? Erről már sosem tudom meg az emberek véleményét, mert az én esetemből nem lett hír... csak egy életre szóló, leküzdhetetlen fóbia..."

*******

A szexuális zaklatók, perverzek, obszcén szexkergetők, nap mint nap ott vannak az utakon. Buszon, villamoson, metrón, vonaton... Mostanában is keres egyet a rendőrség. A II. kerületi rendőrség kéri a lakosság segítségét...

 

Hogyan lehet ellenük védekezni, azon kívül, hogy megnyomjuk a járművön a "stop" gombot?

... hogyan, hogyan, hogyan?

Véleményed ide várjuk: rollingsztorik@gmail.hu

Facebook oldalunkat ITT találod! Várunk! (katt)

                                                                     

Tovább
0

Mopeddel buszra?



A tömegközlekedés társadalmi megítélésének egyik legérzékenyebb pontja a mozgáskorlátozottak szállítása, az akadálymentes közlekedés biztosítása. A közelmúltban éppen a metró felújításával kapcsolatban kavart nagy vihart a metró mozgólépcső nélküli állomásainak akadálymentesítése. 

A felszíni közlekedésnél, tehát az autóbuszon, villamoson utazásnál néhány évvel ezelőtt (2014 nyarán) a mozgássérült elektromopedek megjelenése és nagy arányú elterjedése foglalkoztatta élénken a közvéleményt. 

A fő kérdés az volt: felengedhető-e autóbuszra az elektromopeddel közlekedő utas vagy sem?

A mopedek megjelenése és elérhetősége (ráadásul TB támogatással!) óriási előrelépést jelentett a mozgásukban korlátozott emberek életminőségének javításában. Kinyílt számukra a világ, hiszen ezzel az eszközzel a sérült emberek egyedül is kimozdulhatnak otthonukból, intézhetik bevásárlásaikat, eljuthatnak iskolába, munkahelyre, barátaikhoz. 

Az elektromopedek használói és a közlekedési szolgáltatók között a vita akkor csúcsosodott, amikor többször előfordult, hogy autóbuszra, baleset veszélyessége miatt nem engedték fel a mopedeket. Ezért több civil szervezet, sérülteket támogató alapítvány diszkrimináció miatt az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz fordult, sőt egy debreceni mozgássérült férfi bírósághoz is. 

 

Mielőtt tovább lépnénk ismerjük meg a remek kis közlekedési eszköz néhány műszaki paraméterét:

 

 

elektromopedek  mozgássérültek  esélyegyenlőség  autóbusz  BKK  BKV  rolling sztorik VT Arriva

Önsúly: 34 kg

Terhelhetőség: 130 kg

Kapaszkodó képesség: 14 %

Sebesség:6 km/h

Méret (h + sz + m) 48x108x91

Utazótávolság: 10 km

Az EBH (Emberi Bánásmód Hatóság) a beérkező panaszok nyomán, így a debreceni ügyben is elmarasztalta a közlekedési társaságokat, a szállítást elutasító gyakorlatukat diszkriminatívnak minősítette. Ezzel szemben, a bíróság így foglalt állást: 

"az elektromos mopedek több fontos és lényeges paraméter szerint, például rögzíthetőség, manőverezés, fordulás (ez például sokkal több fizikális teret igényel) és méret szempontjából teljesen eltérnek a kézi hajtású és elektromos kerekesszékektől. A le- és felszállás is balesetveszélyes mind a moped használójára, mind pedig a többi utasra nézve.” 

Több közvélemény kutatás, sérült emberek közreműködésével végzett tesztelés, egyeztető tárgyalás után a vidéki közlekedési társaságok és a fővárosi közlekedést összefogó BKK egységes álláspontot alakított ki: elektromos mopedeket nem lehet autóbuszokon szállítani.

Ez így volt egészen 2017. februárjáig, amikor is (a sérülteket támogató civil szervezetek nyomására) a BKK módosította üzletszabályzatát, s a mopedek szállításáról így rendelkezett:

"A mopedek szállításával kapcsolatban az üzletszabályzat azt tartalmazza, hogy a mozgást segítő eszközöket biztonságosan kell elhelyezni a járműveken, hogy azzal se az eszközt használó, se a többi utas testi épsége ne kerülhessen veszélybe. Az utazás csak akkor kezdhető meg, ha az eszköz befér a számára kialakított helyre, valamint a mozgásában korlátozott személy és eszközének együttes tömege nem haladja meg a 250 kg-ot. A BKK szabályozásán kívül jelenleg a közlekedési szolgáltatók (a BKV Zrt., a VT-ARRIVA Kft., a VOLÁNBUSZ Zrt.) hatáskörébe tartozik a további belső szabályok meghatározása. A BKK egyik szolgáltatójának, a VT-ARRIVA Kft.-nek belső szabályzata tartalmazza, hogy „elektromos moped nem szállítható” a járműveken. A BKV Zrt. és a VOLÁNBUSZ Zrt. szabályzataikban NEM tiltják a mopedek szállítását."

A szállítási STOP!-ban egyedül a VT-Arriva Kft. maradt állva, tartva magát ahhoz, hogy az utasok és a nagy értékű Mercedes Citaro buszok biztonsága érdekében nem szállítja az elektromopeddel közlekedőket.

Egy független közlekedési szakember az üzletszabályzat módosításáról így nyilatkozott:

"Nem tartom jó döntésnek. Két okból. Először azért, mert az eszköz nehezen rögzíthető és nagyon nehéz. Gondoljunk csak bele, a saját súlya több mint 30 kiló. Ha egy átlagos testsúlyú ember ül benne az már meghaladja az egy mázsát, ráadásul nehezen rögzíthető. Kritikus forgalmi helyzetben, hirtelen fékezésnél, esetleg ütközésnél el lehet képzelni hogy viselkedik. Olyanná válik mint egy elszabadult hajóágyú, tarol maga körül mindent, még jó ha a busz oldalát nem szakítja ki. S még mielőtt a sérülteket védő alapítványok megköveznének azt is el kell mondanom, hogy egy ilyen járműhöz bárki hozzájuthat és használhatja, nemcsak sérült emberek. Szabadon adható, vehető. Ki dönti el, hogy aki benne ül az mozgássérült vagy csak kedvtelésből használja? Úgy gondolom a lehetőségekkel élni kell és nem visszaélni. Mert én még olyat nem hallottam, hogy egy hagyományos mopeddel közlekedő egészséges ember felugratott volna a motorral egy buszra, mert az neki jár."

 

Ez meglehetősen sarkos vélemény, de az tény, hogy az autóbuszvezetők kerülnek nap mint nap kellemetlen helyzetbe, ugyanis a BKV és a VT Arriva buszai egyöntetően BKK kékek. Az utas többnyire nem nézi, melyik céghez tartozik, csak azt érzékeli: az egyik buszra felszállhat, a másikra nem. A számára érthetettlen helyzetért pedig a buszvezetőt okolja.

Több, mint érdekes helyzet... kínos... Jó lenne megnyugtatóan rendezni az illetékeseknek.

Találkoztál már hasonló esettel? Meséld el, írd meg a véleményed! Kíváncsian várjuk!

Kommentelj, vagy írhatsz is, hosszabban:

rollingsztorik@gmail.hu

Facebook oldalunkra egy kattintással eljuthatsz! ITT! (KATT)

Ott is beszélgethetünk!

 

Tovább
3

Le a banyatankokkal!



Új mozgalmat készül indítani L. Anikó a facebookon. 

Egyelőre még konkrét neve nincs, most még csak az előzetes marketing felmérést végzi különböző csoportokban. 

Nagy az ő fájdalma! 

Zaklatják a buszon, zaklatják a villamoson is. Nem, nem perverz pasik, nem! Az öreglányok a banyatankjukkal!

Ezekkel, ni:

banyatank  tömegközlekedés  nyári szünet  rolling sztorik

Mert húzzák, vonják, löködik! Rá a lábára, neki a fenekének, de telibe!

..éssss! Mindezt csúcsidőben! Mert a nyugger az nem ér rá akkor vásárolni, amikor az egyszerű polgár már elment a munkába, iskolába vagy elvitte az oviba a gyereket! Neki (már mint L. Anikónak) az lenne a javaslata, hogy írjanak petíciót a BKV-nak, hogy csináljanak demográfiai menetrendet.  Szabják meg, hogy aki nyugdíjas az a nap melyik szakában veheti igénybe a tömegközlekedést. 

Akadt is támogatja bőven!

banyatank  tömegközlekedés  nyári szünet  rolling sztorik

Néhány gyöngyszem a vitából:

"Jajj,de jó ezeket olvasni, megnyugtat,hogy nem csak engem találnak meg..

Rengeteg ilyen sztorim van, valahogy engem is megtalálnak az ilyenek..csak néhány:

 

Eset 1: beáll a busz a megállóba, volt vagy 10 ember aki fel akart szállni, bőven lett volna hely mindenkinek,de a nyugger úgy tolakodott,mintha az élete függne tőle..szóval ez csak a tipikus.. "néni" - lila haj, kb 4-5 tonna festék rajta, meg bot mert neki fáj a lába (kivéve ha a busz után kell futni) és elkezdi kirángatni a fülemből a fülhallgatót és elkezd ordibálni,hogy azonnal álljak fel mert én fiatal vagyok ő öreg stb.. mondom neki tök szépen : ne tessék haragudni,de épp kórházból jövök és nem vagyok túl jól.. de a nő nem hagyja abba tovább ordít így már mindenki engem nézett, és olyanokat vág a fejemhez,hogy azt hittem mentem összepisálom magam.. erre mondtam neki,hogy elősször is én szépen szóltam magához, elvárnám én is ezt, másodszor meg akkor nem fájt a néni lába mikor sminkelni kellett? erre a mamesz tovább ment, mert mily meglepő a forgó után is van busz.. különösebb nem érdekelt tovább..

De jajj annyi ilyen sztorim van mert elég sokat buszozok :D"

 

"Helyes! Csináljátok! Csatlakozom! ezeket akciónyugdíjasoknak hívjuk :) Ne akciózzanak csúcsidőben!"

"Buszvégen ülök. Bambulok ki az ablakon, mellettem meg szépen gyűlik a tömeg, telik meg a busz. aztán bejön a villamos is. 70 fölötti nyanya előreszegezi a járókeretet (!) és komoly olimpikonokat megszégyenítő százas sprintet levág.... Egészen a buszig. Ott hirtelen koppan a járókeret négy lába, mámika rároskad, öregszik még vagy 10 évet hirtelen és elkínzott arccal, halálhörgéssel, egyéb színpadi kellékekkel vergődik fel a két lépcsőfokon...

És természetesen puszta véletlenül addig támaszkodik egy ücsörgő vállán, míg az megunja és átajda a helyét..."

"véletlenül nem találtam jóleldugott belső helyet az ablaknál és képes verni egy kőkemény, bőrönd szerű, vasalt sarkú retiküllel verni a vállam miközben telózok. Eleve lefele nézek, na. Én meg csak rámosolyogtam és sikerül úgy löknöm a bőröndkéjét, hogy mellkason vágja magát vele :)"

A fentebb előfordult helyesírási hibákért én kérek elnézést, mert nem én írtam - csak másoltam...

Egy szó mint száz, a helyzet a nyuggerekkel immáron tarthatatlan! Petíció megy, mozgalom beindul, lehet, hogy az lesz a neve, hogy "Egymillióan a banyatankok ellen!", de lehet, hogy más. Az ötletelés még folyik, s minden a lájkok számától függ. A megoldásra többféle alternatívát is találtak. Legyenek külön nyugger járatok, a metrópótlók mintájára, szám helyett "BNY" megkülönböztető jelzéssel. ( A félreértések elkerülése végett a BNY jelzés nem azt jelentené, hogy "b@szd meg Nyanya! Nem is azt, hogy "b@szd meg Nyugger", hanem azt: Busz Nyugdíjasoknak.. A második variáció az lehetne, hogy csúcsidőben csak az első ajtón lehetne felszállni, a sofőrnek kellene kiszűrni a nyuggereket, nyugdíjas igazolvány alapján és nem felengedni a buszra, csak a meghatározott időben.

Ezt meg KELL oldania a BKV vezetésének, mert ha nem lépnek, akkor a Banyatank Ellenes Csoport lép majd tovább! Egészen a fővárosig, ha kell a kormányig... de egyelőre még a helyzet képlékeny, bármi előfordulhat, minden a lájkok számától függ... - összegezték legutóbb.

  Kovácsné, Stosszer Aranka nyugdíjas, mellékállású Nagymama is hozzászólt a vitához:

"Édes gyerekeim! Értem én a ti nagy problémátokat, nincs is ezzel baj! De mi lenne mondjuk, ha nem tetszik a busz vagy a villamos, esetleg mennétek biciklivel? Vagy gyalog? Ha kicsit edzenétek, menne az hosszabb távon is!"

Lehurrogták. De Sörös Nagy Vili bá' teljes mellszélességgel kiállt Aranka mellett:

"Haggya csak haggya, drága Aranka! Petíciózzanak csak petícíózzanak! Mi meg majd sajnos nem tudjuk elvállalni a gyereket a nyári szünetben, mert ugye hogy vigyük el őket valahova? Külön busszal? Oldják meg ők a nyári szünetet meg a gyereket! Külön lófaxal, banyatank nélkül!"

Na erre már nem reagált senki, igaz nem is lájkolták... 

Most nem lehet tudni, hogy csak fegyverszünet van vagy vége a háborúnak is?

via GIPHY

Van hasonló történeted? Szívesen elolvasnám! Ide írj!:

rollingsztorik@gmail.hu

 

Tovább
4

Négyeshatos, a kalandjárat



Most olvasom, hallom, hogy a nyári szünetben felújítják a 4-es 6-os villamos vonalát!

Miután ez a villamos vonal a világ legforgalmasabb járata, ezért a nagyon leterhelt síneket egyszerűbben és jobban javíthatóra cserélik.

A részletekről egészen pontosan ITT tájékozódhatsz kedves utazó, olvasó!

De addig is, elevenítsük fel, milyen a négyeshatos járat hangulata amikor végig utazható!

(Vigyázat, a zsebesek, rossz fiúk, lányok a pótlóbuszokon is munkálkodnak!)

                                              *****

Ha valaki a Széll Kálmán téren (lánykori nevén Moszkva tér) felül a 4-es vagy a 6-os villamosra igazán kalandos utazásra indulhat. Bármelyik megállónál találhat izgalmas látnivalót. Ha a Margit híd Budai hídfőjénél szállna le az utazó, akkor ha kedve támad rá megmártózhat a Lukács fürdő gyógyvízében, vagy meglátogathatja Gül baba türbéjét... valamint itt találkozhat össze igazán kedves magyarokkal, akik túláradó szeretettel veszik körbe különösen az idősebb utasokat. Felajánlják, hogy viszik a csomagjaikat, átsegítik az úton, le- vagy fel a lépcsőn... egészen addig, amíg meg nem szabadítják pénzétől, telefonjától egyéb értékeitől. Itt portyáznak ugyanis a zsebes alvilág pancserei. Ez itt az ő egyik "munkaterületük". A másik  általuk nagyon kedvelt hely a Rákóczi téri megálló. Na, nem a már régóta nem itt "dolgozó" örömlányok miatt, hanem mert ott van a Rákóczi téri csarnok, ahova sok idős ember jár vásárolni. Előfordulhatnak még ilyen nagyon önzetlen, segítőkész emberek a Nyugati pályaudvari megállónál, de az már inkább a profi zsebesek területe.

négyeshatos  pótlóbuszokkal  anélkül

 De utazzunk végig szépen, rendben a négyeshatos vonalán. Nem azért írom egybe a két villamos számát, mert már kezd egy kicsit agyamra menni a meleg vagy más, hanem mert a pesti szlengben fonódott névvé a számuk. Ennek oka roppant egyszerű, a két villamos ugyanazt az utat járja be, kis eltéréssel. A Széll Kálmán (lánykori nevén Moszkva) térről indulva nagy ívű félkanyarral a Körúton végig haladva a Petőfi hídon tér vissza Budára. Csak itt válik szét az útirányuk, a 6-os másik végállomása a Móricz Zsigmond körtér, míg a 4-es Újbuda központjába érkezik. 

A Margit híd pesti hídfőjéhez érve az utazó a Jászai Mari téren szállhat le. Innen érhető el a Vígszínház, kis sétával a Duna korzó. A Jászai Mari tér valamelyik padján ücsörögve bizonyára láthatsz nagyon fontos embereket, politikusokat (!) egészen hétköznapi ember módjára - gyalogolni. Itt van ugyanis a a Fehér Háznak nevezett képviselői irodaház. De mielőtt oda jutnál, egészen biztos, hogy összetalálkozol a kedvelt amerikai filmsorozat ballonkabátos nyomozójának, Columbonak szobrával. Még a kutya is vele van! Érdekes pózban láthatod! Vakarja a fejét, mintha maga sem tudná hogyan került oda, s miért éppen ő?  Állítólag, a szerepet megformáló színész Peter Falk dédapja volt a magyar író és politikus, Falk Miksa. Mivel a szobor a Szent István körút és a Falk Miksa utca sarkán áll, talán rendben is van a történet. Akár igaz, akár nem, a szobor azért színesíti az utca képét.

 

négyeshatos  pótlóbuszokkal  anélkül

Rendszerint itt kínálják a Fedél nélkül című újságot. Vegyél egyet, mert a hajléktalan embereket segítheted vele. Egyébként egy kifejezetten jól megírt, szerkesztett, érdekes lap.

 Innen a Nyugati pályaudvarhoz érkezünk. Itt a Westend és a metró, ha megunnád a felszíni nézelődést vásárolgathatsz mindenféle ketyerét, csilivilit, s mehetsz tovább a metróval.

Az Oktogonnál leszállva akár el is sétálhatsz egészen a Városligetig a fenséges sugárúton, az Andrássy úton. Az ellenkező irányba indulva, érheted el a Nagymező utcai színházi negyedet, többek között az Operettszínházat, a Moulin Rouge-t és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemet.

Következő megálló a Király utca, a buli negyed.A fantasztikus Gozsdu udvar, amit igazán nem kellene kihagyni... Világvárosi hangulat, világvárosi kínálat - mindenből. Nőből, piából, drogból, zsebesből. 

Na, ez itt már a profi zsebesek területe. Itt már nem kis pénzű nyugdijasok toporognak, hanem pénzes turisták kóvályognak, izgalmas kalandokra vágyva. Ha nem vigyáznak - meg is kapják... Váratlan ölelést, csókot szép lányoktól... (ez is a zsebes trükkök egyike) a meglepetést aztán a döbbenet követi, mikor kiderül, hogy a lányokkal együtt eltűnt a pénztárca, a telefon, a márkás óra is...

De még a bankkártyánk adatai is, mert a zsebesek is digitalizálódtak, profi hightech leolvasókkal dolgoznak. Állítólag, ha alufóliába csomagoljuk a bankkártyát, vagy a táskánkat, az legalább az adatainkat megvédi.

 

Hiába, világváros lettünk, világvárosi bűnözéssel, ami nagyon nehezen kezelhető.

négyeshatos  pótlóbuszokkal  anélkül

 

Tovább menve a Wesselényi utcát érintve be is futunk a Blaha Lujza térre. Oda ahol, hajdan a Nemzeti Színház állt. Ami komoly randevúk színhelye volt, még dalban is megénekelték: "Hétre ma várom a Nemzetinél, ott ahol a hatos megáll..." - búgta a múlt század ünnepelt dívája Honthy Hanna. S énekelte az egész város, megfogadva a tanácsot. Aztán a Nemzeti Színházat lebontották, a helyére épített épületben kapott helyett a kor vezető lapjainak a Népszabadságnak és az Esti Hírlapnak a szerkesztősége, a Hírlapkiadó Vállalat és a Szikra Lapnyomda. A főváros akkoriban egyetlen nagyáruházát a Corvint, fémbe burkolták, mert már málladozott a vakolata. Mára a hajdani sajtóközpont már történelem,  a Corvin fém takaróját pedig éppen a közelmúltban fejtették le. Renoválják - reméljük sikerrel.

Minden esetre azért a tér, élhető, járható volt...

Ma már nem annyira az. Tanácsos egy megállóval előbb vagy később leszállni a villamosról, s kihagyni a Blahát. Itt van a legtöbb erőszakos utcai árus, a csoportosan kéregető kiskorú, aki ha nem adsz pénzt - elveszi, kíméletlenül.

Régi zsaruk, öreg rókák mesélik, hogy hajdanában, az "átkosban" profi zsebesek innen indultak "dolgozni". Munkahelyük a négyeshatos volt. Nem legenda, valóban itt működött az alvilág Zsebes Egyeteme, ahol a diákok profiktól tanulták a finom ujj technikákat, az elterelési trükköket, a menekülési útvonalat. Nem csoda, hiszen a négyeshatos akkor is nagyon forgalmas járat volt, mára pedig a világ legforgalmasabb villamos vonala címet is elnyerte. Érdekes, hogy a rendszerváltást követően érzékelhetően lecsökkent a zsebes bűnesetek száma. Az itt dolgozó profik külföldre vándoroltak, akárcsak a fiatalok és a munkanélküliek - a nagyobb bevétel reményében. 

Napjainkra azonban megint helyre állt a régi "rend". Évente megközelítőleg tízezer zsebes bűneset jut a hatóságok tudomására. Ugyanennyire becsülik azoknak az eseteknek a számát, ami nem jut el a hatóságokig, mert nem volt olyan nagy a kárösszeg, hogy a sértett azért vállalja az utána járást a "sosem lesz meg" pénzéért....  

Nem a magyar zsebesek tértek vissza, , ők , köszönik megvannak, jól élnek Bécsben, Grazban, Londonban, Brüsszelben. Budapesten kicserélődött az "állomány". A környező országokból érkezők léptek a távozók helyére. Zsebesek, rablók, koldusok... A gyüjtőpontjuk a Blaha Lujza tér... 

 

négyeshatos  pótlóbuszokkal  anélkül

Engem egyszer kiraboltak a négyeshatoson. Szörnyű volt. A hátsó, használaton kívüli vezető fülkénél álltam a tömegben. Megéreztem, hogy valaki húzkodja a táskámat, kaparászik. Próbáltam előbbre rántani, nem ment, mert aki mellettem állt erősen fogta. Próbáltam ellépni onnan, hogy le tudjak szállni a villamosról, de nem tudtam. A másik oldalon egy férfi nem engedte. Ketten szinte összepréseltek. Próbáltam előre lépni, de ott meg egy hatalmas, széles hát állta az utamat. Erősen neki szorítottak a vezető fülkének. Mikor jobban szemügyre vettem őket, akkor láttam, akkora kigyúrt benga állatok, hogy egyikük lenyelne reggelire. Kivert a hideg veríték, s nem jött ki hang a torkomon. Ők eközben hangosan vitatkoztak valamin, nem magyarul. Szerencsére, mikor meg tudták szerezni a tárcámat, leszálltak a villamosról, mind a hárman... Meg sem kellett néznem a táskámat, hogy megvan-e a pénzem, mert a járdaszigetről kajánul vigyorogtak vissza rám... Sőt! Még a középső újjukkal is bemutattak...  Ők nyertek... hárman, egy ötvenkilós nő ellen... Pedig igazán nem volt mire büszkének lenniük! A zongorista újjú, pengével táskát felvágó elegáns zsebesekhez képest ez az akció sehol nem volt. Semmi ész benne, semmi trükk, semmi elegancia... Inkább szégyellhették volna magukat az amatőrségért....

Hogy járok-e ezek után a négyeshatoson? Persze. Csak tömött kocsiba már nem szállok fel. Megvárom a következőt, hogy legyen ülőhelyem. Biztos, ami biztos. Nem kell sokat várnom, hiszen a négyeshatos az egyik legjobb járata a fővárosnak. Ha az egyik elmegy, néhány perc múlva jön a következő. Százszor jobb és gyorsabb a Körúton villamossal közlekedni, mint kocsival. Aki autóval indul neki, az jobb ha visz magával két napi hideg élelmet, meg pár szem nyugtatót is. A dugó garantált, a Körutat nem ekkora autóforgalomra tervezték.

Nem is értem miért nem tiltják ki onnan az autókat?

Megerősített rendőri védelemmel, a város fellélegezhetne...

 (fotók: Pinterest, Pixabay, turizmusonline.hu, TriHolding)

 Ha van gördülő történetetek írjátok meg bátran! Kíváncsi lennék rá! Izgalmas lehet!

Ide: rollingsztorik@gmail.com

 

 

 

Tovább
0

...és jött a busz...



Van-e valaki, akinek ne lenne legalább egy gördülő története?

 Olyan, ami vonaton, buszon, villamoson, metrón, taxiban vagy saját autóban ülve esett meg vele? Éppen akkor, amikor négy vagy több keréken utazott, pontosabban, gördült valahonnan valahova? 

 Robinak, a sarki hentesnek a szerelem hullott az ölébe a 6-os villamos lépcsőjéről, a szó szoros értelmében. Sárikának ugyanis a lépcsőbe akadva letört a cipősarka. Eközben a villamos meglódult előre, Sárika meg dőlt - hátra... Meg sem állt volna a földig, ha nem toporog ott mögötte a Robi, aki elkapta. Olyan alaposan, hogy ezt követően, öt közös gyermekük is született. Hát hogyne! Hiszen őket az élet meg a villamos is egymásnak teremtette!

 Flórát hatan zsebelték ki a 6-os villamoson, fizetésnapon... Nóri néni a bokáját törte, mikor a troli ajtaja odacsukta a kabátja szárnyát és úgy indult tovább... az iszákos Lalika a kis Lalit, Józsi bá' meg a Zombi kutyát felejtette a buszon... Szerencsére meglettek a végállomáson. A sofőrök és a rendőrök felváltva pesztrálták őket.. 

Nekem is vannak gördülő történeteim.

gördülő történetek  autóbusz  villamos  troli  metró  vezetők  utasok  BKK  VT Arriva  tömegközlekedés  közlekedési reality

A családunk élete jobban összefonódott a tömegközlekedéssel, mint a budai fonódó villamos hálózat Budapesttel. Sőt! Még bele is gabalyodott, de az már egy másik történet... (egyszer majd azt is elmesélem - talán...) 

A Papáról meg az ő villamosáról már írtam egyszer, korábban. Ahhoz, hogy értsd, érezd azt a feelinget, csiít ami a családunkban működik, jó azt is ismerni. (A történet ITT olvasható. KATT!)

Egy időben sokat buszoztunk a gyerekkel. Egyedül voltam. Egy keresetből kellett mindent előteremtenem. A lakás rezsijét, az óvodai költségeket, a ruházkodást, az ételt, italt, cipőt, ruhát, szórakozást... Így aztán spórolni kellett ott, ahol csak tudtam. Esős, hideg vasárnapokon, mikor nem lehetett menni a játszótérre, buszoztunk. Vittünk vizet meg szendvicset, aztán mentünk. Végállomástól végállomásig, ahogy csak adódott. Jó volt. Bennem előjött az a régi, meghitt érzés, hangulat, mikor a Nagyival a Papa vezette villamossal róttuk a köröket az újpesti Megyeri csárda és a Nyugati Pályaudvar között, csilingelve...  

A buszozást imádta a gyerek. Megismertük az egész várost, s mindig történt valami érdekes. Esküszöm, jobb volt mint az állatkert. Így tanult meg a kisfiam számolni is. Mindig kérdezgette, melyik busz hányas, merre megy... Aztán szépen összerakta a számsort magának.  Mire iskolába ment, már százig elszámolt, hibátlanul. Nyolcévesen egyedül eltalált bárhová a városban. A felnőtteknél is szabályosabban közlekedett. Csak ajánlani tudom ezt a programot egyedülálló anyukáknak. Hasznos és hatásos. 

gördülő történetek  autóbusz  villamos  troli  metró  vezetők  utasok  BKK  VT Arriva  tömegközlekedés  közlekedési reality

Aztán teltek, múltak az évek. A gyerek felnőtt, diplomát szerzett, majd állást keresett... Keresett, keresgélt - aztán nem talált... Pedig a hivatás, amire készült, hiány szakmának számít - elméletileg. A valóságban azonban minden diplomához kötött hely be van töltve. A kiírt álláspályázatokat mindig valaki más nyeri el. A más, akiről utólag mindig kiderül, hogy a pályáztatók egyikének, másikának fia, lánya, Macája, de legalábbis üzletfele, jó ismerőse... Hja, a nagy magyar valóságban rögös út vezet a boldoguláshoz... csak egyeseknek van simára kövezve... 

Állásinterjú, állásinterjút követett - sikertelenül. Az én vidám, szép fiam pedig egyre komorabb, borúsabb lett. Vergődött, mint a partra vetett hal. Rossz volt nézni, ahogy egyre jobban belegabalyodott a hálóba, amit újra és újra rádobtak. Mert - ahogy ő elmondta, arra, hogy mit tud valójában, nem igazán voltak kíváncsiak a felvételiztetők. Viszont profin alkalmazták az ember megalázásának rafinál, nem kifejezetten HR-es technikáit.  Éreztem, hogy baj lesz. Lett is. Egy napon úgy robbant be a lakásba, hogy az összes ablak beleremegett. Hozzám sem szólt, csak összekapkodott egy-két dolgot, aztán elviharzott. Mint később megtudtam, az borította ki végleg, hogy az egyik intézmény, kis kopasz és gnóm vezetője a több éves szakmai gyakorlatot kérte rajta számon. Majd ezt követően felvette hajdani főiskolai társát, aki a leggyengébb volt a csoportban. Még helyesen írni sem nagyon tudott, talán még a diplomáját sem kapta kézhez, szakmai gyakorlata neki sem volt. Viszont jó segge - az volt. Így aztán alkalmasnak találtatott. A későbbiekben igen gyümölcsöző viszonyt ápolt az idősödő, kis kopasz, gnómmal. Hááát... nekik legyen mondva..

gördülő történetek  autóbusz  villamos  troli  metró  vezetők  utasok  BKK  VT Arriva  tömegközlekedés  közlekedési reality

Nálunk eközben... eljött a nap amikor a fiam ragyogva közölte:

 - Voltam vizsgázni. Sikerült! Felvettek! 

Mint kiderült, a PAV II.-es vizsgája lett sikeres, ami autóbusz vezetőknek szükséges, így mivel már több éve vezetett személyautót  balesetmentesen, elkezdhette a tanfolyamot a VT Arrivánál, ahol egyidejüleg, biztos állást, jó fizetést is kapott.

A hajánál fogva húzta ki magát az értelmiségi HR-esek gerjesztette dugóból. Pályát módosított.

Jó húzás volt .Az a tanfolyam, amit a cég biztosított közel egy millióba került volna magánszemélyként. Soha nem tudtuk volna megfizetni. Amikor első útjára indult, megkérdeztem:

- Jól érzed magad fiam?

Bólintott.

- Gyerekkoromban úgy is mindig buszvezető akartam lenni. Az lettem. Helyemen vagyok.

- Jut eszembe, Anyu! - fordult vissza elmenőben. - Azt ígértem régen neked, hogy full extrás Mercedes lesz a fenekem alatt harmincéves koromra... Van. Gyere le holnap a buszmegállóba... viszlek egy kört!

Lementem. Hajnalban, az első buszhoz...

...és jött a busz...

...a fiam vezette!!!!!

Esküszöm, láttam a Papát a korai felhők fölött. Könnyesen mosolygott -akárcsak én a megállóban...

(fotók: BKK, VT Arriva, Facebook)

Tovább
0
123
»

rollingsztorik

blogavatar

Közlekedési reality.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek