rollingsztorik

Csak egy kutya?



A történet főszereplője egy vizsla. Elütötték. A vizsla szerencsére nem, de a történet több sebből is vérzik. Nem is kicsit...

kutya gázolás  rendőrség  károk  árak kártérítés  veszteség

Még a tavalyi év októberében, egy kellemes őszi délután, erdei kirándulásról érkezett haza a kutya és a gazdái. A lakótelepi parkolóban a kutya kiugrott a kocsiból, amikor DURR! - megtörtént a baj. Egy, a parkolókban szokásosnál nagyobb sebességgel haladó kocsi elütötte a vizslát, majd tovább hajtott. Szinte pillanatok alatt eltűnt a helyszínről. A kutya gazdái, meg néhány lakó, akik éppen a ház előtt álltak kiabáltak ugyan utána ijedtükben, de aztán inkább a kutyával foglalkoztak. Hívták a rendőrséget, hogy jöjjenek ki, mert az autó vezetője enyhén szólva nem szabályosan vezet, meg kellene nézniük, hogy miért. A rendőrök nem jöttek ki, mondván "...csak egy kutya!" Meg különben is, ha nem volt rajta póráz, akkor a gazda a hibás, még ha esetleg ittas volt is a sofőr... A felháborodott gazdikat ezek után már csak az nyugtatta meg, hogy a kutyának nem történt semmi komolyabb baja... De ezt jó pár ezer forintjuk bánta, amit az állatorvosnál kellett hagyniuk. 

Ezzel akár be is fejeződhetne a történet, hiszen "csak egy kutyát" ütött el a cserbenhagyó gázoló...

 

 

kutya gázolás  rendőrség  károk  árak kártérítés  veszteség

                                                                     (A kép illusztráció)

De nem fejeződött be. Folytatódott. A gázoló "hölgy" P.-né, két nappal később(!) feljelentést tett ismeretlen tettes ellen a 3. kerületi rendőrkapitányságon, garázdaság miatt. Állítása szerint elütött egy kutyát, de nem mert megállni, hogy megnézze megdöglött-e, mert a kutya gazdája agresszíven viselkedett. Megrúgta a kocsiját, ennek következtében, az ő Suzuki Vitara típusú személygépkocsijában 110 ezer forintos kár keletkezett, eltört a hátsó lámpája." A rendőrök fogadták a feljelentést és nyomozni kezdtek.

Napokon keresztül két rendőr járta a környékbeli tíz emeletes házak lakásait, hogy megtalálják az elütött vizsla gazdáit. (A kutyát nem keresték, mert az nem volt érdekes, hogy él-e, hal-e, hiszen "csak egy kutya"). Mondta is nekik a pénztáros Marika az 5-ből, hogy úgy keresik azt a kutyást, mintha milliókat rabolt volna... 

 

kutya gázolás  rendőrség  károk  árak kártérítés  veszteség

                                                               (A kép illusztráció)

Jó néhány nap, jó néhány munkaóra után sikerrel jártak a rendőrök: megtalálták a kutya gazdáit. Az, hogy a kutya megvan-e - változatlanul nem érdekelte őket, mert "csak egy kutya". Hogy miatta kell talpalniuk és nem egy drogdíler, besurranó tolvaj, garázda alkoholista vagy ügyes zsebes miatt, a szolgálati idejükben? Az sem érdekelte őket. Ki tudja miért?  Végre meg lett az ismeretlen tettes, akit a helyszínen kihallgatásra idéztek be. A kutya gazdája nagyon meglepődött, de törvénytisztelő állampolgárként elmondta: nem tudott garázdálkodni P.-nével, mert olyan gyorsan elhajtott. Bár, mi tagadás, szívesen megtette volna, mert a vizslán átment a kocsi bal első kereke. AZhogy nem pusztult bele a gázolásba,  annak köszönhető, hogy a Suzuki Vitara alváza magas, így nem érte komolyabb ütés a kutya testét. A hátsó lámpa hogy tört el? Ki tudja? Ott egészen biztosan nem, erre tanúk is vannak. Az meg azért elég érdekes, hogy később, valahol, a nagysasasszony  neki hajtott valaminek, eltörte a lámpáját és most vele akarja kifizettetni.... 

Akár vicces is lehetne ez a történet, ha a rendőrök nem vennék ilyen halálosan komolyan... A rendőrök, a maguk drága idejét nem kímélve kihallgatták az ott jelenlévő tanúkat is, akik elmondták, hogy a kutya elütésén kívül nem történt semmi. Sem agresszív támadás, sem lámpa törés...Érdekessége a történetnek, hogy mindezek ellenére a kutya gazdáját gyanúsítottként újra meg újra berendelik kihallgatásra... A nyomozás az eset után nyolc hónappal még mindig tart..

Itt álljunk meg egy pillanatra.

Számoljunk egy kicsit. 

Ad 1: - a gázoló P.-né kára, saját bevallása szerint 110 ezer forint.

      

      Suzuki Vitara hátsólámpája 6.500 - 7.000 forintért beszerezhető, szerelése a legrosszabb esetben is max 20 ezer forint. Mert ahhoz, hogy az üveg eltörésén kívül komolyabb baja legyen a kocsinak, legalább egy lónak kellett volna megrúgnia Na, annak a javítása elképzelhető, hogy százezerbe kerül. De itt ló nem volt, csak egy kutya....

Ad 2: - a rendőrök erre az ügyre fordított munkaóráinak díja jócskán meghaladja a százezer forintot,  ha mindent összeadunk. Munkaórát, levelezési és papír költséget miegymást. A gyanúsított és a tanúk kihallgatások miatt kiesett munkaideje, utazási költsége is jó pár forintba került.

Most azt ne is firtassuk, hogy a rendőröket is a mi adónkból fizetik...

Ennyit megér P.-né Suzuki Vitarájának a hátsó lámpája?

Ne számoljuk, hogy mi lett volna ha a kutya elpusztul.... Azt pénzzel úgy sem lehetne mérni...

kutya gázolás  rendőrség  károk  árak kártérítés  veszteség

Rendben van ez így????

Van véleményed? Kíváncsian várjuk a rollingsztorik@gmail.hu-ra! Írj, elolvassuk! :-)))

Facebook oldalunkat ITT (katt!) találod!

Tovább
0

Kesjár Csaba emlékére



Ha valaki örökre elmegy közülünk, az mindig fájdalmas. Pedig tudjuk, az élet rendje az, hogy születünk, élünk, megöregszünk, meghalunk... s ha egyszer megérkeztünk erre a világra, akkor bizony el is kell menni... De nem mindegy, hogy mikor. Nincs annál igazságtalanabb ezen a Földön, amikor egy fiatal embert visznek el az égiek... Ez szinte feldolgozhatatlan fájdalom az itt maradóknak...

Ilyen volt Kesjár Csaba autóversenyző halála is, 30 évvel ezelőtt, 1988. június 24-én.

Érthetetlen, megmagyarázhatatlan, feldolgozhatatlan... nem túlzás azt mondani, hogy egy ország siratta, fiatalok, idősek, lányok és férfiak egyaránt...

Jóképű volt, sikeres, tehetséges, merész..

A tini lányok bálványozták, poszterei díszítették a leány szobákat. A férfiak, az autók és a versenyzés szerelmesei egy emberként drukkoltak neki. Nemcsak azért, mert Forma 1-es lázban égett Magyarország, hiszen elkészült a Hungaroring, a pályán elindultak az első futamok. Nem. Kesjár Csabát azért szerették, mert szerény, szimpatikus fiatalember volt, nagyon ígéretes tehetség. Minden esélye megvolt arra, hogy ő legyen az első sikeres magyar Forma 1-es versenyző...

Nem így történt. 

Az NSZK Forma-3-as bajnokságának egyik edzésén fékezés nélkül, 200 km/h sebességgel csapódott a szalagkorlátnak. Azonnal meghalt. 26 éves volt. 1988. június 24-ét írtak azon a napon.

Még az autóversenyzés szakemberei sem értették a történteket...

Miért nem fékezett????

A műszaki vizsgálat derítette ki jóval később, hogy azért nem fékezett, mert nem tudott! A kocsijából menet közben elfolyt a fékolaj... Édesapja, Kesjár János nem tudta elfogadni, feldolgozni a fia halálát. Meggyőződése volt, hogy vetélytársai közül valaki szándékosan rongálta meg az autót... bíróságról bíróságra járt, hogy ha már a fiát nem kaphatja vissza soha, legalább az igazságot találja meg...

A temetésén feketéllett a Farkasréti temető, ezrek kísérték utolsó útjára. Egy sporttagozatos iskola, a gyerekek kérésére az ő nevét vette fel, azóta is Kesjár Csaba Általános iskola a neve...

Halálának 30. évfordulóján lakóhelyén, a zuglói Róna utca és Thököly út sarkán hajdani barátai, tisztelői és a zuglói önkormányzat emlékművet állítottak a fiatalon elhunyt, legendás versenyzőnek.

Harminc év hosszú idő, kopik az emlékezet... idézzük fel Kesjár Csaba életének utolsó perceit:

Emlékezzünk rá kegyelettel, néhány percig. Hallgassuk meg az emlére született dalt, amit barátja, Delhosa Gjon készített, akivel együtt gyerekeskedtek a Róna utcában...

(fotók: FB - Kesjár Csaba emlékoldal)

Tovább
2

Közlekedik a család 2018



Immár hetedik alkalommal rendezte meg az ORFK–Országos Balesetmegelőzési Bizottság az ország 19 megyéjében és a fővárosban azt a vetélkedőt, amelynek célja, hogy felhívja az állampolgárok figyelmét a körültekintő, megfontolt és példamutató közúti közlekedési magatartás fontosságára, közösségnevelő hatására. A versenyen olyan gyermekes családok vehettek részt, ahol legalább az egyik szülőnek van érvényes B-kategóriás vezetői engedélye, a gyerekek életkora pedig 6 és 17 év között van. - olvasható a police.hu honlapon.

A családi vetélkedő döntőjét idén hét helyszínen (Bükkábrány, Eger, Galyatető, Mezőkövesd, Miskolc, Parád, Sirok) június 23-án és 24-én rendezték meg. A versenyző családok a hét állomásból álló döntőben közlekedésbiztonsággal összefüggő elméleti és gyakorlati feladatokat teljesítettek.

A verseny fődíját, egy Škoda Rapid Family típusú személygépkocsit az ORFK-OBB, az Autós Nagykoalíció és a Porsche Hungária Kereskedelmi Kft. közösen ajánlotta fel. Az országos döntő további díjait az Autós Nagykoalíció tagjai és a szervezetet támogató szponzorok biztosították. A döntőbe jutott 20 család egy-egy 30 000 forint értékű üzemanyag-utalványt és más értékes ajándékcsomagot kapott, ezen kívül a 2-20. helyezett családok egy-egy hosszú hétvégére szóló belföldi üdülést is nyertek.

A Közlekedik a család vetélkedő 2018. évi döntőjét a Németh család nyerte Vas megyéből. Második helyezést ért el a Rideg család Bács megyéből, míg a harmadik helyen a Pest megyei Nádházi család végzett.

Gratulálunk a nyerteseknek, de főleg a szervezőknek!

Nincs annál fontosabb az utakon, mint hogy a család minden tagja biztonságosan közlekedjen!

Ha szidod a rendőröket, azért olykor, olykor jussanak eszedbe ezek a képek is!

(Forrás és fotók: police.hu)

Írd meg a véleményed a rollingsztorik@gmail.hu címre!

Keress meg és lájkolj a facebookon is! ITT! (katt)

Tovább
0

Szülinapos a Fogas!



Ami a városi közlekedést illeti, szépséges fővárosunk dobogós helyeket tudhat magáénak a világ és Európa közlekedésében.

 

-  a világ legforgalmasabb villamos járata a budapesti Négyeshatos

-  Budapest első metró vonala, vagy, ahogy mi egyszerű, halandó utasok nevezzük a Kisföldalatti a második ilyen jellegű létesítmény Európában a londoni után. 

 - a pesti felső rakparton futó 2-es villamost a National Geographic a világ tíz legszebb útvonalú járatai közé sorolta.

 

Van még egy dobogósa a tömegközlekedésnek: a Fogas, hivatalos nevén a fogaskerekű vasút, ami a Városmajor és a Széchenyi hegy között szállítja az utasokat! Ugyanis 1874 június 24-én, délután 4 órakor indult útjára az első szerelvény az akkori Ecce homo (ma Városmajor) térről a Svábhegyre. Európában a harmadik fogaskerekű vasútként! Most 144 éves a budapesti közlekedés különleges kedvence, a Fogas!

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

 Az első Svájcban, a második Bécs mellett épült meg. Mindkettő Nikolaus Riggenbach tervei alapján készült. A svájci mérnök találmánya a vasút két sínje között elhelyezett fogasléc, amelybe a mozdony közepén lenyúló fogaskerék kapaszkodik - új fejezetet nyitott a hegyi vasutak történetében. Ezért mi sem volt természetesebb, hogy az egyre népszerűbbé váló, s egyre jobban benépesülő Svábhegyi szőlőskertek lakosságát, vendégeit, az oda kirándulókat meglepik egy ilyen járgánnyal, ami kezdetben csak a nyári időszakban közlekedett. Természetesen a vasutat Riggenbach tervezte és építtette, rekord idő, alig egy év alatt! Az is izgalmas része a történetnek, hogy eközben a svájci mérnök saját magának is építtetett egy villát a hegyen a fogaskerekű vasút mellett, mert annyira megszerette Budapestet. Állítólag a villa még ma is áll...

 

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

Így nézett ki az első fogaskerekű vasút, amin a mozdonyvezetőn kívül kalauz és úgynevezett fékezők is dolgoztak. A fékezők a kocsi tetején ültek, hogy beláthassák az egész útpályát, s ha valami rendelleneset látnak lefékezzék a 7,2 kilométeres sebességgel "száguldó" szerelvényt. Az óvatosság indokolt volt, mert az utasokon kívül, később már teherszállítást is bonyolítottak rajta, egyedül álló módon. Ugyanis a tüzelő- és  építőanyagokkal megrakott lovaskocsik, szekerek, lóval együtt utazhattak rajta. 

A fogaskerekű vasút népszerűsége egyre nőtt, így hamarosan már télen is üzemeltették. A nyitott kocsikat beüvegezték, a kocsikban vaskályhákat helyeztek el, amiknek a megrakása a kalauzok feladata volt.

Ekkor külön kocsiba kellett pakolni a síléceket, szánkókat. Volt rá igény, hiszen igazi szánkózó és síparadicsom volt az így elérhető Normafa környéke, már azokban az időkben is.

A közlekedők még sem voltak teljesen elégedettek az Európában is különlegesnek számító járművel. Az 50 krajcáros menetdíj drága volt a hegyre járó középosztálynak, ezért az üzemeltetők különféle módon próbálták elérni, hogy ne csökkenjen a forgalom. Különböző árú szakaszjegyeket vezettek be, valamint egy különlegességet is. Lehetett olyan menettérti jegyet venni, amivel az Eötvös villában működő vendéglőben ebédet is felszolgáltak a kirándulóknak. 

 

A várossal együtt fejlődött a fogaskerekű vasút is, a villamosítása 1929-ben fejeződött be, s ez év júliusában indult útjára a világ első villamosított fogaskerekű vasútja ezen a pályán.

A második világháborúban a fogaskerekű vasút is jelentős károkat szenvedett. Ekkor pusztult el a Városmajorban álló állomásépület is. Hihetetlen vesztesség volt, mert  páratlan szépségű, alpesi stílusban épült, faragott díszítő elemekkel, freskókkal ékesített létesítmény volt.

 

A Városmajori indóház képe a kezdetekkor:

 

 

 

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

 

 A Fogas "élete" nem volt mindig felhőtlen a háborús idők után sem. Itt történt a fővárosi közlekedés egyik legtragikusabb balesete, aminek két halottja, hét súlyos sérültje volt.  Ennél súlyosabb csak a ráckevei HÉV balesete volt. A közös bennük ugyanaz: a szerelvények elöregedés miatt fékezhetetlenné váltak. A tragédiában a helyszínen életét vesztette a két járművezető, Czippóth Istvánné Márta és Nok Péter. Négy utas súlyosan, négyen könnyebben sérültek meg. A mentést nehezítette, hogy a helyszínt közúton alig lehet megközelíteni, ráadásul -10 fokos hideg és hófúvás is volt. A hatalmas robajra összeszaladó környékbeliek kezdték meg a mentést. A Fogas fekete napja 1987. január 11-e lett. Előtte 110 évig nem történt itt komolyabb baleset, mint ahogy azóta sem. A két járművezető emlékét kegyeleti márvány tábla őrzi.

Ma jó tudni:

 - jelenleg a Fogas tíz megállóval, zavartalanul üzemel: Városmajor, Szent János Kórház, Orgonás, Esze Tamás iskola, Erdei iskola, Gyöngyvirág út, Városkút, Svábhegy, Művész út, Széchenyi-hegy-Gyermekvasút. A vonatok hétköznap 20, hétvégéken 12-15 percenként közlekednek. 

 

Ami nagyon jó hír: a főváros vezetése uniós támogatással a vonal meghosszabbítását tervezi a Normafáig illetve a Széll Kálmán térig.

Az lesz majd az igazi ünnep, de addig is jár a torta az ünnepeltnek, még ha villamosra hasonlít is jobban, azért ez a mi Fogasunknak szól! Vidámság, szülinap van!

 

 

144 éves a fogaskerekű  első villamosított fogaskerekű  közlekedés történet  BKV  BKK  fogas  Budapest

 

(Forrás: wikipédia, budapestcity.org, BKV, SÍk-cukrászda)

Ha van egy gördülő történeted írd meg! Ide: rollingsztorik@gmail.hu

Keresd fel, s lájkold facebook oldalunkat is, ha tetszett a cikk! ITT! (katt)

Tovább
0

Volt ez még így se...



közösségi közlekedés  tömegközlekedés  retro  Budapest  BKK  BKV  VT Arriva

Az elkövetkezendő hétvége (június 22 - június 25) a teljes forgalmi felfordulás jegyében zajlik majd. Azt már lassan, de annál nehezebben kezdi megszokni az utazó tömeg, hogy a 3-as metró vonalán pótlóbuszok közlekednek. Azzal már nehezebben birkóznak meg az utazók, hogy a négyeshatos vonalán is ez a helyzet... Ezt most még megfejeli a hétvége világra szóló repülős show-ja, a Red Bull Air Race világbajnokság hétvégi programja is, útlezárásokkal, forgalom eltereléssel, pótlóbuszokkal... De más helyeken is lesznek forgalmi változások a fővárosban. 

A változásokról részletesen ITT (katt!) tájékozódhat a szerencsétlen utazó, aki még nem ment el nyaralni!  

Megnyugtató, hogy nem kell keresgélni utazás közben, mert a közösségi közlekedési változásokról személyre szabott információk érhetők el a www.bkkkinfo.hu oldalon, folyamatosan frissülő információkkal. 

Akit mégis nagyon megviselne az utazási helyzet az a képek segítségével röppenjen vissza az időben, egy kis retró túrára. Meggyőződhet róla, hogy volt ez még így se, hajdanában, danában... mégis túléltük! (vigyorgok) Itt vagyunk - ma is...

 

közösségi közlekedés  tömegközlekedés  retro  Budapest  BKK  BKV  VT Arriva

 

 

közösségi közlekedés  tömegközlekedés  retro  Budapest  BKK  BKV  VT Arriva

közösségi közlekedés  tömegközlekedés  retro  Budapest  BKK  BKV  VT Arriva

közösségi közlekedés  tömegközlekedés  retro  Budapest  BKK  BKV  VT Arriva

(fotók: Fortepan, MTI, magán személy)

Ha van mesélni valód, ne fogd vissza magad! Írj! Ide: rollingsztorik@gmail.hu

A facebookon is találkozhatunk! ITT (katt!)

Tovább
0

rollingsztorik

blogavatar

Közlekedési reality.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek